Installationsansicht 3

Human Being Being Framed / Venice (2013)

Installationsansicht 3

Installation view 4

Temporary studio at the chiesa luterana di Venezia, Venedig, 2013

Für das Malereiprojekt in der evangelischen Kirche in Venedig wurde ein Modell gesucht, dass an den Christustypus eines Tizian-Gemäldes erinnert, das im Besitz der Gemeinde ist (siehe Projekt human being framed 1, http://www.von-grone.de/projects/human-being-framed/430 ). Dieses Modell lehnte im Eingangsraum an einer der Säulen, an der zweiten eine große Glasscheibe. In dieser für den Ort entwickelten Ateliersituation entstanden im Zeitraum vom 17. Mai bis 9. Juni und 17. bis 19. September 2013 verschiedene Gemälde, die das Modell in Anspielung auf die Bildtradition des Christus an der Geißelsäule zeigen. Ausgangspunkt der gemalten Beobachtungen waren die Spiegelungen auf der großen Glasscheibe, auf die ergänzend Fotos von Menschen geklebt waren, die heute Leid erlebt haben, in Gefangenschaft waren, gefoltert oder gesellschaftlich ausgegrenzt wurden.

For the painting project in the lutheran church of Venice a model was engaged who resembles Titian`s Christ – a painting owned by the parish (look at project: human being framed 1, http://www.von-grone.de/projects/human-being-framed/430 ). This model was leaning against one of the pillars while the other column supported a big pane of glass. In this site-specific studio several canvases have been painted from May 17 till June 9, and from September 17 till 19, depicting the model in the tradition of the flagellation of Christ. The starting point for the painted observations was the reflexion on the huge glass panel interrupted by the mounted photographs of people who have suffered, thus enabling the reflexion of the interior with model to merge with the photographs of people who were imprisoned, tortured or socially marginalized.